Jaglanka lub budyń jaglany jak kto woli :-)

Do kaszy jaglanej chyba nie muszę Was zachęcać 🙂

Kasza bije rekordy popularności, jest uznawana za „superfood”, ma właściwości oczyszczające organizm z toksyn, a przyrządzić z niej można mnóstwo potraw.

Przepis:

  • 1/2 szklanki suchej kaszy jaglanej
  • 1 banan
  • 250 ml mleka kokosowego (może być każde inne)
  • 5 daktyli (zalewacie wrzątkiem)

Do posypania:

  • orzechy
  • owoce
  • opcjonalnie syrop klonowy bądź inne słodziwo

Aby kasza jaglana nie była gorzka, przesypujemy ją na sitko i płuczemy pod bieżącą wodą, następnie przelewamy dość obficie wrzątkiem. Gotujecie w proporcji 2:1 i jeszcze ciut 🙂 czyli w tym przypadku w jednej szklance wody i ciut.

Rada! Ja ugotowałam 1 szklankę kaszy w dwóch i ciut szklankach wody, z połowy zrobiłam budyń jaglany, a drugą połowę schowałam do lodówki, następnego dnia dodając te same składniki plus kakao zrobiłam budyń czekoladowy 🙂 ale możecie też zużyć kaszę do czegoś innego np. na pasztet.

Gdy już kasza gotowa, przekładacie do blendera kielichowego, dodajecie pozostałe wszystkie składniki i blendujecie do uzyskania gładkiej konsystencji, pozostaje Wam już tylko wykończyć według uznania i tego co akurat macie w domu 🙂

Smacznego 🙂