Krem szparagowy

Oto najszybsza zupa świata 🙂 Krem szparagowo-brokułowy Inspiracja od hpba.pl  Składniki: 1 pęk szparagów 1 brokuł mleczko kokosowe przyprawy: sól, pieprz cayenne, imbir (starty koło 1 cm) Szparagi i brokułu ugotować w wodzie. Odlać i dodać mleczko kokosowe oraz przyprawy. Krewetki usmażyć na oleju rzepakowym, polać cytryną.

Trufle migdałowe

Bardzo pyszne kuleczki 🙂 Składniki: 100 gram daktyli 100 gram pudru z płatków migdałowych sok z połowy pomarańczy Daktyle zalej wrzątkiem i odstaw na 15 minut. Następnie odciśnij z wody i zblenduj. Płatki migdałowe zblenduj. Połącz daktyle z płatkami migdałowymi dodaj sok i dokładnie wymieszaj. Lep kulki dowolnej wielkości. Obtocz w kakao w sezamie w

Pasztet z soczewicy

Jak to zwykle u mnie: szybko i zdrowo 🙂 Zrobienie pasztetu z soczewicy nie jest ani czasochłonne ani pracochłonne, bez blendowania, bez mielenia, należy tylko ugotować soczewicę i szybko zetrzeć warzywa, zapraszam 🙂 kanapka z takim pasztetem smakuję obłędnie 🙂 200 g suchej czerwonej soczewicy 3 marchewki 1 pietruszka połowa średniego selera 1 mały por

Guacamole

Guacamole, polecam zjeść ją z ulubioną sałatka zawiniętą w tortillę. Palce lizać ! Składniki: 2 awokado 1/2 cytryny lub limonki 1 cebula czerwona 1 pomidor 3 ząbki czosnku sól, pieprz Awokado zblenduj, dodaj cytrynę, pokrojoną w drobną kostkę cebulę, pokrojonego w kostkę i obranego ze skóry pomidora, przeciśnięty czosnek, sól i pieprz. Gotowe 🙂  

Kotlety mielone w zdrowszej wersji

Pyszne kotleciki mielone w zdrowszej wersji, bez smażenia ! Bardzo polecam Składniki: 0,5 kg mielonego indyka 1 marchew 1/2 cukinii 1 cebula 1 jajko 4 łyżki zarodków pszennych (zamiast bułki tartej) 1 łyżeczka oleju rzepakowego sól, pieprz, suszony czosnek, papryka słodka papryka ostra, cząber Do miski włóż zmielone mięso, startą marchew, cukinię, pokrojoną w kostkę

Jaglanka

Kasza jaglana doskonała na śniadanie na drugie śniadanie, podwieczorek czy przekąskę. Wersja na słodko, czyli tak jak większość lubi najbardziej 🙂 Składniki: 1 szklanka kaszy jaglanej 2 szklanki wody 2 szklanki mleka ryżowego 1/2 szklanki rodzynek 1/2 szklanki żurawiny 1 szklanka płatków migdałowych 4 łyżki syropu klonowego Kaszę jaglaną podpraż na patelni, aby wyzbyć się gorzkiego posmaku.

Chleb kukurydziany

Kolejna propozycja chleba 🙂 Składniki: 300 gram mąki orkiszowej jasnej 200 gram mąki kukurydzianej 400 ml ciepłej wody 20 gram drożdży 1 łyżka soli 1 łyżka ksylitolu (może być cukier) garść żurawiny Wszystkie skłądniki (oprócz żurawiny) włóż do miski. Energicznie wyrób ręką ciasto do połączenia składników. Dodaj żurawinę i ponownie wymieszaj. Przełóż masę do keksówki