Chleb orkiszowy

Bardzo prosty w przygotowaniu chleb 🙂 Składniki: 500 gram mąki orkiszowe jasnej 25 gram drożdży 400 ml letniej wody 1 łyżka soli 1 łyżka ksylitolu (możesz oczywiście użyć cukru białego lub trzcinowego, wtedy dodaj mniej ok. 1 małą łyżeczkę) 2 łyżki oleju rzepakowego garćć pestek słonecznika garść siemienia lnianego Mąkę przesiej i wsyp do miski, dodaj pozostałe składniki i wyrabiaj

Tort czekoladowy

Przedstawiam bezglutenowy, bezmleczny tort czekoladowy 🙂 Składniki na biszkopt: 5 jajek, białka i żółtka oddzielnie 1/2 szklanki cukru kokosowego (możesz dodać troszkę więcej) 2/3 szklanki mąki kukurydzianej 1/3 szklanki mąki ziemniaczanej Oddziel żółtka od białek. Ubij białka na sztywną pianę, pod koniec ubijania zacznij dodawać cukier ciągle miksując, następnie dodaj żółtka i ubijaj do uzyskania kremowej masy. Dodaj

WODA KOKOSOWA

Zapewne mało z Was słyszało o wspaniałych właściwościach wody kokosowej. W skrócie postaram się Was uświadomić dlaczego warto ją pić. Wodę kokosową pozyskuje się z młodych, jeszcze zielonych owoców palmy. To izotonik, który genialnie uzupełnia elekrolity w naszym organiźmie. Jej skład jest zblizony do osocza ludzkiej krwi. Ten napój jest bogaty w magnez, potas, wapń, fosfor, witaminy

Spożywcze złoto czyli KURKUMA

Spożywcze złoto czyli KURKUMA 🙂 Gdy za oknem szaro buro i ponuro a zarazki szaleją, musimy się bronić. Proponuję pić drinka z kurkumą. Ta przyprawa ma mnóstwo prozdrowotnych właściwości. Pomaga zapobiec infekcjom bakteryjnym, wirusowym i grzybiczym. Pomaga między innymi w dolegliwościach trawiennych, ma właściwości antynowotworowe, wspomaga pracę mózgu. Ozłoć się 🙂 Składniki: 1 szklanka ciepłej wody 1/2 łyżeczki kurkumy

Energetyczne smoothie

U mnie dziś po treningowe smoothie: ✔️ 1 pomarańcza  1 awokado  2 jabłka  1 mały batat  1/2 średniego ogórka  ok. 2 szklanki kapusty [ok. 190 gram]  1/3 papryczki chili  

Ciastka kakaowe z nasionami konopi siewnej

Przedstawiam Wam bardzo zdrowe bezglutenowe ciasteczka, ich zdrowotne właściwości zawdzięczamy niełuskanym nasionom konopi siewnej. Ciasteczka są kruche na wierzchu a wilgotne w środku, do tego przy ich jedzeniu nasiona niesamowicie chrupią. Naprawdę gorąco polecam. Ich przygotowanie nie zajmie Wam dużo czasu. Składniki: 100 gram daktyli 3/4 szklanki płatków migdałowych 1/2 szklanki niełuskanych nasion konopi siewnej

Tort urodzinowy

My juz po pierwszej imprezce urodzinowej, zapraszam po przepis na bezglutenowy pyszny TORT 🙂 Przepis inspirowany ze stron: www.alaantkoweblw.pl i www.mojewypieki.com Składniki na biszkopt: 5 jajek, białka i żółtka oddzielnie 1/2 szklanki cukru kokosowego (możesz dodać troszkę więcej) 2/3 szklanki mąki kukurydzianej 1/3 szklanki mąki ziemniaczanej Oddziel żółtka od białek. Ubij białka na sztywną pianę, pod koniec ubijania zacznij dodawać

Pancakes z twarożkiem – bezglutenowe

Często zostaje mi twarożek, po tym jak moja córka zjada z nim kanapeczkę. Jeśli Ty również masz w lodówce otwarty twarożek, przedstawiam Ci pomysł na jego wykorzystanie. 2 szklanki mleka kokosowego (przygotowałam samodzielnie, przepis znajdziesz TUTAJ) 2 szklanki mąki jaglanej 1 szklanka mąki kukurydzianej ok. 100 gram twarożku, tyle mi pozostało 1 banan 2 łyżki nasion Chia

Pesto szpinakowo bazyliowe

Pesto, doskonałe jako dodatek do mięsa, na kanapkę, do makaronu. Robi się je bardzo prosto i bardzo szybko Składniki: bazylia doniczka szpinak, duża garść słonecznik, garść nerkowce ok. 70 gramów 1 ząbek czosnku, można pominąć ok. 10 łyżek oliwy z oliwek, w zależności jaką konsystencję pesto chcesz uzyskać. Słonecznik i orzechy podpraż na patelni. Dodaj