Jogurtowa przekąska

Bardzo delikatna deserowa przekąska, doskonała również na drugie śniadanie. Składniki: joguty naturalny (bez cukru i o jak najmniejszym składzie) łyżka syropu z agawy lub innego słodziwa 1/2 szklanki mleka kokosowego 1 łyżeczka żelatyny Dekoracja: gorzka czekolada 70 syrop z agawy orzechy nerkowca daktyle Podgrzej mleko i rozpuść żelatynę dokładnie mieszając. Mleko, jogurt i syrop dokładnie

Smoothie z mango i owocem kaki

Dosłownie niebo w gębie 🙂 Potrzebujesz: 1 mango 1 owoc kaki (sharon) 1 gruszkę 1 banan Wszystkie owoce zblenduj. Koktail jest najsmaczniejszy gdy wszystkie owoce są bardzo dojrzałe. Opcjonalnie możesz posłodzić miodem bądź syropem z agawy. Mój był bardzo słodki więc sobie darowałam.

Wigilijna kapusta z grzybami

Co roku zawsze zadaję sobie pytanie, dlaczego TYLKO raz w roku jadam taką kapustę? Przecież tak ją uwielbiam. Robi się ją banalnie prosto, właściwie ona sama się robi. Składniki: 1 kg kiszonej kapusty 1 marchew ok. 100 gram suszonych grzybów 1 jabłko 7 suszonych śliwek 1 cebula olej lniany Przyprawy: sól pieprz liście laurowe ziele

Ciasto marchewkowe z orzechami

Jeszcze spokojnie zdążysz do Świąt ! Bardzo proste, świąteczne, pełne orzechów ciasto marchewkowe. Przepis zaczerpnęłam od www.lekkowkuchni.pl i lekko zmodyfikowałam. Bierzcie i pieczcie, ciasto jest naprawdę obłędne 🙂 Składniki: 2/3 szklanki mąki orkiszowej 1/2 szklanki ksylitolu (możesz dać troszkę więcej) 1 łyżeczka sody oczyszczonej 1 łyżeczka proszku do pieczenia 1 łyżeczka cynamonu 1 łyżeczka przyprawy do

Ciasto a’la KEKS z orkiszem

Szybkie i bardzo proste w wykonaniu ciasto a’la KEKS na płatkach i mące z orkiszu. Ciasto jest wilgotne, pachnące i bardzo smaczne. Polecam ! Składniki: 1 szklanka zmielonych płatków orkiszowych pełnoziarnistych 1 i 1/2 szklanki mąki orkiszowej 1/2 szklanki suszonych śliwek 1/2 szklanki żurawiny 1 jabłko 1 łyżeczka sody 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 1

Spaghetti

Zdrowsza wersja spaghetti ! Zachęcam do dodania warzyw, ja użyłam brokułów i marchwi, ale tak naprawdę można użyć jakichkolwiek innych. Składniki: 0,5 kg mięsa mielonego z piersi indyka 2-3 szklanki przecieru pomidorowego (użyłam własne weki, ale możesz użyć przecier kupny) brokuły marchew sól pieprz majeranek oregano papryka ostra czosnek olej rzepakowy Na rozgrzaną patelnię wyłóż mięso,

Jagielnik czekoladowy

Ta bezglutenowa propozycja jagielnika jest przepyszna. Po tym jak zrobiłam mleko kokosowe, zostało mi sporo wiórków kokosowych do wykorzystania, od razu pomyślałam o Jagielniku Raffaello od @veganbanda. Przepis lekko zmodyfikowałam. Składniki: 1 szklanka kaszy jaglanej 2 szklanki mleka kokosowego, zrobiłam samodzielnie, przepis znajdziesz TUTAJ 2 szklanki wody ok. 100 gramów wiórków kokosowych, które zostały po

Mleko kokosowe

Zrób mleko kokosowe samodzielnie, to bardzo proste ! Składniki: 2 szklanki wiórków kokosowych 4 szklanki wody Wiórki kokosowe zalej dwoma szklankami gorącej wody, odstaw na ok. 2 godziny. Następnie dolej kolejne dwie szklanki wody i zblenduj. Wyciśnij mleko przez gazę czy ściereczkę. Mleko przechowuj w lodówce nie dłużej niż 4 dni. Wiórków kokosowych nie wyrzucaj, można

Ciasteczka piernikowe

Ciasteczka piernikowe robi się błyskawicznie, nie może ich zabraknąć na świątecznym stole. Lukrowe ozdoby sobie darowałam 😉 Składniki: 2 szklanki mąki orkiszowej 5 łyżek cukru kokosowego 4 łyżeczki cukru waniliowego 1 łyżka przyprawy korzennej 1 łyżeczka cynamonu 8 łyżek oleju rzepakowego 8 łyżek wody Wszystkie składniki połącz ze sobą i wyrób ciasto. Włóż na ok

Wigilijne pierogi

Święta coraz bliżej ! Czas na lepienie pierogów 🙂 Do ich przygotowania użyłam mąki orkiszowej, jest zdrowszą alternatywą dla osób, które spożywają pszenicę. Orkisz zawiera więcej węglowodanów złożonych i błonnika, nie wywołuje nagłego wyrzutu insuliny do krwi i nie jest przyczyną cukrzycy typu II. Jeśli nie chorujesz na nietolerancję glutenu, wybieraj orkisz ! Składniki: 2 szklanki mąki orkiszowej